ایرانیان ونزوئلا

راهنمای ویزا و اقامت و تحصیل و کار در ونزوئلا

ایرانیان ونزوئلا

راهنمای ویزا و اقامت و تحصیل و کار در ونزوئلا

ونزوئلا و زندگی ایرانیان

جامعه ایرانیان ونزوئلا چندان بزرگ نیست، اما بسیار متنوع است. ایرانیان ونزوئلا مشاغل بسیار گوناگونی را از فرش فروشی و ساختمان سازی و باغداری و صادرات و واردات تا رستوران داری و تجارت و انبارداری و هتل داری و بسیاری از مشاغل دیگر برای خود انتخاب میکنند و هر روز هم به تعداد ایرانیان ونزوئلا و تنوع این شغلها اضافه میشود.  

 شرایط ایران در کنار هزینه بالای زندگی در اروپا و آمریکا و اتفاقات تیراندازی در خیابان ها و مدارس و دانشگاه های آمریکا و سختی گرفتن اقامت و حتی ویزا در کنار عدم امنیت سرمایه گذاری در کشورهایی مانندقطر و کویت و اکوادور و دبی و غیره در مقابل هزینه پایین زندگی در ونزوئلا، مالکیت کامل خرید ها و سرمایه گذاری ها و اقامت گرفتن تقریبا آسان و مردم خونگرم این کشور در چند دهه گذشته به خصوص ده سال آخر ونزولا مقصد تعداد زیادی از ایرانی ها شده است. گذشته از عدم امکان حتی سفر به اروپا برای بیشتر ایرانی ها و اتفاقاتی که چند سال پیش برای اقامت و سرمایه های ایرانی ها در دوبی و شارجه و ابوظبی افتاد یا مصادره اموال و سرمایه های تعداد زیادی از ایرانی ها که در اکوادور سرمایه گذاری کرده بودند و اخراج آنها درچند ماه گذشته اصولا ایرانی ها در این کشورها کسی را ندارند که کمکی به آنها بکند. وقتی ایرانیان بسیاری مجبور شدند اتوموبیل های گرانقیمت خود و منازل و دفترهای خود را در فرودگاه دبی ول کنند و از این کشور خارج بشوند چه کسی به کمک آنها رفت؟ وقتی هزاران متر مربع زمین های کشاورزی و مسکونی در اکوادور از چنگال صاحبان آنها بیرون کشیده شد چه کسی به داد سرمایه گذاران رسید. ونزوئلا در کنار بعضی از کاستی ها مانند تورم حداقل این امنیت دولتی را برای ایرانی ها ایجاد کرده است و انصافا ایرانی ها هم تا امروز سربلند بوده اند. بیشتر ایرانی ها بیزینس های کوچک و بزرگ موفقی راه انداخته اند و تعداد اندکی که مانند من هنوز کارمند هستند به فکر شروع یک شغل جدید و شخصی هستند. در بسیاری از کشورها اگر کسی قصد سرمایه گذاری داشته باشد حداقل باید سیصد چهارصد هزار دلار سرمایه داشته باشید، اما خود من و همکلاسی ام داریم با سرمایه 16هزار دلاری شروع میکنیم یعنی نفری حدود 8هزار دلار پول میگذاریم. کجای دنیا میشود همچین امکاناتی پیدا کرد؟ من قصد تبلیغ برای ونزوئلا را ندارم، البته اگر تعداد بیشتری ایرانی در ونزوئلا باشند جمعیت ایرانی ها قدرت بیشتری خواهند گرفت و این برای من هم خوب است اما من از دلایل شخصی خودم برای زندگی در ونزوئلا و شرایط ایرانی ها در ونزوئلا میگویم. با بالا رفتن قیمت دلار به نسبت پول ونزوئلا بولیوار و طبیعتا ارزان تر شدن هزینه زندگی برای خارجی ها موقیت خوبی برای خرید و سرمایه گذاری هم پیش آمده است. مثلا مغازه ای در مرکز تجاری ای که ما برای اجاره در نظر گرفته ایم سه ماه قبل به دلار در حدود 250 دلار ماهیانه بود، اما اگر آن مغازه را امروز اجاره کنیم کمتر از 230 دلار خواهد بود و در نظر بگیرید تا پایان سال که نرخ اجاره بالا نمیرود اما دولت احتمالا دلار را گرانتر میکند اجاره حتی از این هم پایین تر خواهد آمد. چون دولت قیمت دلار را بر اساس قیمت نفت مشخص میکند و اینجا مثل ایران نیست که حتی هنگام ارزان شدن نفت دولت برای اینکه بگوید ما اقتصاد قدرتمندی دارد خزانه را خالی کند و به دلار یارانه بدهد تا قیمتش تغییر نکند و عده ی محدودی از این یارانه استفاده بکنند. مدیریت اقتصادی ایران کلا کمدی تلخیست که هزینه اجرای این نمایش را تک تک ما ایرانی ها پردخت میکنیم.

در صورتی که سوالی داشتید میتوانید به من ایمیل بزنید، اما من به هیچ عنوان نمیتوانم کمکی در جهت دریافت اقامت به کسی کنم. همچنین لطفا از پرسیدن سوالات کلی خودداری کنید. قطعا تمام سوالات را خواهم خواند، اما به سوالاتی کلی  مانند ونزوئلا چطور است؟ یا در ونزوئلا خانه چند است؟ یا ماشین در ونزوئلا چند است؟  یا سوالاتی که جوابشان قبلا در وبلاگ نوشته شده باشدبه هیچ وجه  پاسخ نخواهم داد.

با احترام، صحرا میری sahra.amiri.delongi@gmail.com

نظرات 2 + ارسال نظر
Parsa یکشنبه 21 شهریور 1395 ساعت 13:29

سلام دوست عزیز من راجب ونزویلا سوال پرسیدم اما جوابی ازتون نگرفتم لطفا راهنماییم بکن الان خبر میدن تو ونزویلا قحطی مواد غذایی شده مردم دارن فرار میکنن به کلمبیا حیوانات خانگی رو نشون میدن شکمشون چسبیده به کمرشون یا صف طولانی مردم برای گرفتن مایحتاج یه دوست ونزویلایی میگه اونجا برای شروع کار۲۵تا۳۰هزارتا میخواد اما اژانسها میگن تو اکوادور۱۵تا۲۰تا کافیه راهنماییم کن اونجا واقعازندگی چطوره چجوری میشه کارکرد و اقامت گرفت باسپاس ازت دوست من

خب سوال چرند میپرسی انتظار جواب هم داری؟

الهام نصیری شنبه 19 دی 1394 ساعت 02:39

ممنون از مطالب عالیت صحرا جان
من براتون ایمیل فرستادم ممنون میشم پاسخ بدین
البته قبلا از حوصله ای که به خرج میدین و زحمت پاسخ دادن واقعا سپاسگذارم
خوشحالم که دوست خوبی مثل شما پیدا کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد