ایرانیان ونزوئلا

راهنمای ویزا و اقامت و تحصیل و کار در ونزوئلا

ایرانیان ونزوئلا

راهنمای ویزا و اقامت و تحصیل و کار در ونزوئلا

راه اندازی یک شغل جدید در ونزوئلا

تعداد زیادی از ایمیل هایی که به دست من میرسند در رابطه با شروع یک شغل جدید در ونزوئلا هستند. از آنجایی که خود من هم کم کم در حال برسی و آماده کردن مقدمات راه اندازی آرایشگاه خود به همراه یکی از همکلاسی ها و با کمک یکی از ایرانیان موفق در ونزوئلا هستم تا حدودی اطلاعاتی راجع به این زمینه دارم که اینجا خواهم نوشت.   

  مهمترین اصل در راه اندازی یک کار جدید در ونزوئلا مشخص بودن وضعیت اقامت است. اینکه مشخص باشد شما دارای اقامت دائم هستید یا برای اقامت اقدام کرده اید؟ پس از آن باید وضعیت اسکان شما مشخص باشد که میبایست با حداقل دو معرف ونزوئلایی به یکی از اداره های پلیس منظقه ای که زندگی میکنید بروید و گواهی ای بگیرید که در فلان آدرس زندگی میکنید. سپس برای گرفتن کد اقتصادی به اداره ی سنیات میروید و پس از آن میبایست برای افتتاح حساب بانکی اقدام کنید که این روزها کار آسانی نیست، پس میتوانید از حساب بانکی یکی از آشنایان خود استفاده کنید. در مرحله بعدی باید برای گرفتن اجازه کار اقدام کنید که البته پس از صدور این اجازه مدرکی به شما داده نمیشود بلکه مدارک شما باز به اداره ی سنیات ارسال میشود و پس از یکی دو ماه میتوانید برای استعلام اجازه کار به این اداره بروید. اداره ی سنیات اداره مالیات و بیزینس های کوچک و بزرگ در ونزوئلا است. www.seniat.gob.ve

بعد از آمدن اجازه کار میتوانید برای خریدن یا اجاره کردن جایی برای شروع کارتان اقدام کنید. بعد از نوشتن قرارداد خرید یا اجاره میتوانید برای گرفتن مجوز کاری که میخواهید انجام دهید به اداره های مربوط به کار خود بروید. مثلا من برای باید به اداره ی بهداشت و اداره ی مربوط به صنف آرایشگران بروم. نکته ی مهم در مورد کار آرایشگری این است که نیاز به مدارک آرایشگری از داخل ونزوئلا نیست و من با همان مدارک ایران هم میتوانم برای شروع کار اقدام کنم. حتی اگر مدارک مربوط به تجربه کاری و نه حتما آموزشگاهی داشته باشم برای شروع کار کافیست. بعد از شروع کار حتما باید دستگاه صدور فاکتور بخرید که برای هر مشتری فکتور صادر بشه و هر روز هم یک فاکتور کلی میگیرید که این فاکتور ها رو هر ماه به همین اداره ی سنیات میبرید و حساب مالیاتتان را دریافت میکنید. البته معمولا دفتر های حسابداری هستند که مشتری های زیادی دارند و این امور را با هزینه ی خیلی مناسبی انجام میدهند. نکته ی خیلی خوب این است که تا زمانی که درآمدتان به حد قابل قبولی نرسد دولت ونزوئلا از شما مالیاتی نمیگیرد و وقتی که درآمدتان زیاد شد مالیات هم به نسبت درآمدتان خواهد بود. برای اجناس و خدمات مختلف مالیات مختلفی هست. بسیاری از اجناس یا خدمات اصلا مالیاتی ندارند و در بعضی اجناس و خدمات مالیات به 12% میرسد.


در صورتی که سوالی داشتید میتوانید به من ایمیل بزنید، اما من به هیچ عنوان نمیتوانم کمکی در جهت دریافت اقامت به کسی کنم. همچنین لطفا از پرسیدن سوالات کلی خودداری کنید. قطعا تمام سوالات را خواهم خواند، اما به سوالاتی کلی  مانند ونزوئلا چطور است؟ یا در ونزوئلا خانه چند است؟ یا ماشین در ونزوئلا چند است؟  یا سوالاتی که جوابشان قبلا در وبلاگ نوشته شده باشدبه هیچ وجه  پاسخ نخواهم داد.

با احترام، صحرا میری sahra.amiri.delongi@gmail.com



نظرات 1 + ارسال نظر
مهیار شنبه 23 آبان 1394 ساعت 03:51

سلام ممنونم که اطلاعات خودتون رو در اختیاره همه میذارید منتظره پست های بعدی شما هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد